Větší než, menší než


Matematiku zatím dost vypouštíme, nemám z ní ten "správný" stres a obavy, že tady bychom snad byli pozadu. Ale když už jsme najeli na tu školu, tak tedy opravdově a dnes jsme se zabývali znaménky "větší než" a "menší než."

Nejdřív jsem Maxíkovi vyskládala za pomoci knoflíků, "drahokamů" a korálkového Montessori materiálu několik "příkladů," na kterých, jak jsem doufala, pochopí, cože ty divné zobáčky značí. Podle mých představ po chvilce pochopil, že na jedné straně je věcí víc, na druhé míň a že ty zobáčky s tím asi mají nějakou souvislost. A jak tu souvislost chytil, tak už jsme jeli příklady:


Šlo mu to překvapivě dobře a já použila "hlášku," že se z toho picnu... a pak jsem se "picala" celé dopoledne...

Nejdřív jen doplňoval znaménka k reálným věcem, pak doplňoval znaménka k číslům:

A nakonec k věcem a znaménkům doplňoval další věci tak, aby to bylo správně. 


A aby důvodů k picnutí nebylo málo, tak stejně bravurně všechno zvládnul i ten skřítek Sebíček... překvapuje mě čím dál víc. Práci dělá nadšeně a výsledek je vždy perfektní - dneska kupříkladu přiřazoval věci k číslům

a - a z toho jsem perplex totálně, dělal "dot to dot" spojovačku až do stovky... až na pár drobných chybiček daných nejspíš nedokonalou jemnou motorikou to dal skvěle :)) Jsem na něj hrdá.


Co se osvědčilo:
- na počítání jsou skvělé knoflíky a "drahokamy" neboli barevná sklíčka. Děti počítání s nimi baví a jsou tak akorát do ruky (a je to poměrně dost laciný způsob, jak jim zajistit hodně malých věcí).

- korálkový materiál "Montessori" - nemáme sice žádné drahé originální pomůcky, ale pár korun do barevných korálků jsme investovala a cítím to jako skvělý přechod od velmi konkrétních knoflíků k méně konkrétním "korálkům" na drátku a konečně pak k abstraktnímu číslu.

Žádné komentáře:

Okomentovat