MĚLNÍK



Město soutoku Labe a Vltavy


Do Mělníka jsme jeli hlavně za soutokem - podívat se, kde že to ti Keltové pomotali a místo Vltavy, která je u soutoku širší, dál nechali plout Labe. Měla jsem v plánu s nimi dojít až k soutoku, ideálně přímo mezi obě řeky, ale to se, vzhledem ke "krátkosti nožiček" účastníků naší výpravy, ukázalo jako naprosto nereálný sen. 

A tak jsme se spokojili s tím, že jsme se k soutoku přiblížili ze strany od Vltavy. 
Naše putování jsme tedy zahájili na levém břehu Labe, a levém břehu Vltavy :), v obci Hořín. V Hoříně jsou krásná zdymadla 



Překvapilo mě, že pro Maxíka právě tohle místo bylo z celého našeho výletu nejsilnější a zdymadla si pak večer doma nakreslil



Od zdymadel jsme si vyšli na procházku k soutoku - moc krásná a tichá přiroda v tom cípu od kanálu Vltavy k Vltavě je. A je odtamtud nádherný pohled na mělnický zámek.


A i ten soutok tam nakonec k vidění byl, rozhodně lépe než z vyhlídky v Mělníce



Při obědě jsem dětem povídala o kněžně Ludmile (to jméno se nám pak hodilo ve Staré Boleslavi), která v Mělníce nechala zasázet první vinice, a o Karlu IV., který tam pak nechal zasadit odrůdu francouzského vína... a jak byl s jeho pěstováním úspěšný, tak o tom jsme si přečetli tu známou romanci Jana Nerudy :) 


V Mělníce ve městě děti dostaly ode mě vypracovaný pracovní list. Úkoly jsem zpracovávala podle toho, co jsem našla na netu. A nejúspěšnější bylo zjišťování, co tajného že je to  v Mělníce pod náměstím :)



Žádné komentáře:

Okomentovat